Για τον καταλυτικό ρόλο των έργων ΣΔΙΤ ως εργαλεία ανάπτυξης και κοινωνικής πολιτικής μίλησε ο Υφυπουργός Ανάπτυξης & Ανταγωνιστικότητας, Νότης Μηταράκης στην εκδήλωση “Συμπράττοντας για την Ανάπτυξη” της Ειδικής Γραμματείας Σ.Δ.Ι.Τ. στη Θεσσαλονίκη.
«Τα έργα ΣΔΙΤ μπορούν να συμβάλλουν τα μέγιστα στο νέο και ουσιαστικό ρόλο που μπορεί και οφείλει να διαδραματίσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η κεντρική Κυβέρνηση πρέπει να αποκεντρώσει πόρους και αρμοδιότητες, οι οποίες πρέπει να ασκούνται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Εσείς γνωρίζετε καλύτερα τα τοπικά προβλήματα αλλά και τις ευκαιρίες που υπάρχουν.» υποστήριξε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Μηταράκης.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «Το θεσμικό πλαίσιο των έργων ΣΔΙΤ έχει δημιουργήσει γόνιμο έδαφος για επενδύσεις και υψηλής ποιότητας δημόσια έργα. Οι διαδικασίες ανάθεσης είναι απόλυτα ξεκάθαρες, διαφανείς και σύννομες με τις κοινοτικές οδηγίες. Υπάρχουν οι απαραίτητες ασφαλιστικές δικλείδες, που εξασφαλίζουν ότι το δημόσιο θα παραλαμβάνει έργα λειτουργικά και με τις καλύτερες ποιοτικές προδιαγραφές.»
Πρόσθεσε επιπλέον ότι: «Τα ελληνικά έργα ΣΔΙΤ, έχουν κάποιες ιδιαιτερότητες που τα καθιστούν πρωτοποριακά και μοναδικά στην Ευρώπη. Είναι τα μόνα έργα ΣΔΙΤ στην Ευρώπη, όπου η χρηματοδοτική συμμετοχή του δημοσίου γίνεται μέσω του ΕΣΠΑ και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων των Διαρθρωτικών Ταμείων, όπως το πρόγραμμα Jessica. Επίσης, για πρώτη φορά συμμετέχει σε έργα ΣΔΙΤ, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και αυτό είναι μια σημαντική επιτυχία. Μία ακόμα καινοτομία για τα ελληνικά δεδομένα, είναι ότι το δημόσιο δεν προπληρώνει το μερίδιό του στο έργο, αλλά η αποπληρωμή γίνεται με την παραλαβή και στη βάση ενός λεπτομερούς μηχανισμού αξιολόγησης της ποιότητας. Σε περίπτωση που υπάρξει καθυστέρηση στη παράδοση του έργου, ο ανάδοχος επιβαρύνεται με αρκετά υψηλό πρόστιμο για κάθε ημέρα καθυστέρησης», τόνισε.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, πετυχημένα παραδείγματα έργων ΣΔΙΤ όπως η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή 24 σχολικών μονάδων σε 7 δήμους της Αττικής.
13 ΣΔΙΤ για τα απορρίμματα
Αμέσως μετά ο κ. Μηταράκης αναφέρθηκε στα 13 έργα ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων που ξεκινούν σε όλη την επικράτεια, ύψους 1,5 δις ευρώ που αφορούν το 70% του ελληνικού πληθυσμού με τις πρώτες περιοχές να είναι η Ήπειρος, η Πελοπόννησος, η Δυτική Μακεδονία, οι Σέρρες και η Ηλεία και σύντομα η Αλεξανδρούπολη.
“Ο ΕΝΦΙΑ θα πρέπει να αποκτήσει ανταποδοτικό χαρακτήρα”
«Όπως έχω υποστηρίξει και στο παρελθόν, για τον γνωστό σε όλους μας ΕΝΦΙΑ, ο συγκεκριμένος φόρος πρέπει να πάψει να έχει μόνο εισπρακτικό χαρακτήρα. Αντίθετα θα πρέπει να αποκτήσει ανταποδοτικό χαρακτήρα και γι’ αυτό θα πρέπει να εισπράττεται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Έτσι θα μπορέσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση να ορίζει το ύψος του φόρου ανάλογα με τις ανάγκες που έχει και ανταποκρίνεται στο σημαντικό κοινωνικό έργο που έχει αναλάβει. Πλέον ο πολίτης θα επιλέγει τι δήμο θα θέλει, ανάλογα με τους φόρους που θα πληρώνει και ποιον επικεφαλής της αυτοδιοίκησης θέλει. Μόνο έτσι ο φόρος των ακινήτων θα αποκτήσει ανταποδοτικό χαρακτήρα.», προσθέτει.
Τέλος, ο υφυπουργός τόνισε ότι Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, θα συνδράμει τους ΟΤΑ μέσω ειδικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων που θα γίνουν για τους υπαλλήλους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που έχουν επιφορτιστεί με τα έργα ΣΔΙΤ. Επιπλέον, η Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ μέσω των έμπειρων στελεχών της, θα συνδράμει τους ΟΤΑ σε όλη τη διαδικασία της δημοπράτησης των έργων.
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΜΗΤΑΡΑΚΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΞΗΣ:
“Κυρίες και Κύριοι,
Σας ευχαριστώ πολύ για τη σημερινή σας παρουσία εδώ. Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βρίσκομαι σήμερα στη Θεσσαλονίκη και είμαι ανάμεσα σε ανθρώπους που βρίσκονται στη πρώτη γραμμή της ευθύνης.
Ο λόγος που σας καλέσαμε σήμερα εδώ, είναι γιατί έχουμε να μοιραστούμε μαζί σας καλά νέα. Και τα «καλά νέα» αφορούν την πρόοδο που έχει επιτευχθεί στα έργα που γίνονται μέσω συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, τα λεγόμενα έργα ΣΔΙΤ, αλλά και τις νέες προοπτικές που διανοίγονται.
Και αισιοδοξώ ότι με το πέρας της σημερινής ημερίδας, θα έχει οικοδομηθεί ένα νέο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που θα αξιοποιεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τα θετικά των έργων ΣΔΙΤ.
Κυρίες και κύριοι,
Η σημερινή ενθαρρυντική εικόνα των έργων ΣΔΙΤ, είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την συνολική εικόνα και πρόοδο της ελληνικής οικονομίας.
Αποτέλεσε πεποίθηση μας ότι η χώρα πρέπει να στραφεί στρατηγικά στη δημιουργία φιλικού επενδυτικού κλίματος για την προσέλκυση επενδύσεων. Σε αυτό το στόχο, κινηθήκαμε μεθοδικά και με σχέδιο.
Ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τις επενδύσεις, αποτέλεσε πρώτη προτεραιότητα. Ο νέος αναπτυξιακός νόμος 4146/2013, συνέβαλε από το πρώτο χρόνο εφαρμογής του στη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος. Στον τομέα των Στρατηγικών Επενδύσεων συστάθηκε η κεντρική Αδειοδοτική Αρχή, ως υπηρεσία μιας στάσης – one stop shop. Θεσμοθετήθηκαν νέα εργαλεία όπως τα Ειδικά Σχέδια Χωρικής Ανάπτυξης (ΕΣΧΑΣΕ) και το δικαίωμα της Κεντρικής Αρχής να εκδίδει άδειες. Για τις επενδύσεις άνω των 2 εκατ. ευρώ, θεσπίστηκε ο θεσμός του Διαμεσολαβητή του Επενδυτή.
Τα αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών ήταν να μειωθούν ουσιαστικά οι απαιτούμενοι χρόνοι αδειοδότησης και πλέον πλησιάζουν το μέσο όρο των περισσότερων ευρωπαϊκών κρατών και να απαγκιστρωθούν από τα γρανάζια της γραφειοκρατίας πολλά μεγάλα έργα.
Σύμφωνα με την μελέτη του ΚΕΠΕ, η χώρα σταδιακά γίνεται πόλος έλξης επενδυτικού ενδιαφέροντος και τα τελευταία 2 χρόνια έχει προσελκύσει επενδύσεις αξίας 37,6 δις ευρώ. Επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν σε σταθερό οικονομικό περιβάλλον, με ξεκάθαρους κανόνες και αυστηρές προδιαγραφές, προς το συμφέρον του ελληνικού λαού.
Ανάλογος καταλύτης ανάπτυξης και πολλαπλασιαστής ισχύος της ελληνικής οικονομίας, είναι και τα έργα ΣΔΙΤ.
Το θεσμικό πλαίσιο των έργων ΣΔΙΤ έχει δημιουργήσει γόνιμο έδαφος για επενδύσεις και υψηλής ποιότητας δημόσια έργα. Οι διαδικασίες ανάθεσης είναι απόλυτα ξεκάθαρες, διαφανείς και σύννομες με τις κοινοτικές οδηγίες. Υπάρχουν οι απαραίτητες ασφαλιστικές δικλείδες, που εξασφαλίζουν ότι το δημόσιο θα παραλαμβάνει έργα λειτουργικά και με τις καλύτερες ποιοτικές προδιαγραφές.
Τα ελληνικά έργα ΣΔΙΤ, έχουν κάποιες ιδιαιτερότητες που τα καθιστούν πρωτοποριακά και μοναδικά στην Ευρώπη. Είναι τα μόνα έργα ΣΔΙΤ στην Ευρώπη, όπου η χρηματοδοτική συμμετοχή του δημοσίου γίνεται μέσω του ΕΣΠΑ και άλλων χρηματοδοτικών εργαλείων των Διαρθρωτικών Ταμείων, όπως το πρόγραμμα Jessica. Επίσης, για πρώτη φορά συμμετέχει σε έργα ΣΔΙΤ, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και αυτό είναι μια σημαντική επιτυχία.
Μία ακόμα καινοτομία για τα ελληνικά δεδομένα, είναι ότι το δημόσιο δεν προπληρώνει το μερίδιό του στο έργο, αλλά η αποπληρωμή γίνεται με την παραλαβή και στη βάση ενός λεπτομερούς μηχανισμού αξιολόγησης της ποιότητας. Σε περίπτωση που υπάρξει καθυστέρηση στη παράδοση του έργου, ο ανάδοχος επιβαρύνεται με αρκετά υψηλό πρόστιμο για κάθε ημέρα καθυστέρησης.
Υπάρχουν πολλά πετυχημένα παραδείγματα έργων ΣΔΙΤ. Θα σας αναφέρω μερικά, που αποδεικνύουν τη νέα πραγματικότητα στα έργα ΣΔΙΤ.
Πρώτο παράδειγμα στο οποίο χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το καινοτόμο μίγμα χρηματοδότησης, είναι η υπογραφή της σύμβασης για την κατασκευή 24 σχολικών μονάδων σε 7 δήμους της Αττικής.
Είναι το πρώτο έργο στην Ευρωπαϊκή Ένωση που χρηματοδοτήθηκε μέσω του χρηματοδοτικού εργαλείου Jessica και για πρώτη φορά με τη συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας. Για το λόγο αυτό, για να προχωρήσει το έργο, χρειάστηκε η έγκριση της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Δεύτερο παράδειγμα, είναι η κατασκευή των 7 σταθμών της Πυροσβεστικής, ένα έργο συνολικής αξίας 25,9 εκατ. ευρώ, το οποίο αποτελεί και το πρώτο έργο ΣΔΙΤ που ολοκληρώθηκε, καθώς εντός των ημερών θα παραλάβουμε και τον τελευταίο πυροσβεστικό σταθμό της Θεσσαλονίκης.
Στη παράδοση του έργου υπήρξε καθυστέρηση, η οποία όχι μόνο δεν κόστισε στο ελληνικό δημόσιο, αλλά το δημόσιο θα καταβάλλει 5,7 εκατ. ευρώ λιγότερα από τις προβλεπόμενες πληρωμές.
Τρίτο παράδειγμα πετυχημένου έργου ΣΔΙΤ, είναι η πρόταση που κατέθεσε πρόσφατα η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων για την υλοποίηση ως έργων ΣΔΙΤ των xray – scanners στα τελωνεία. Αυτό το έργο ήταν προγραμματισμένο από το Υπουργείο Οικονομικών εδώ και 20 χρόνια περίπου, χωρίς να καταφέρει να προχωρήσει. Τελικά, επελέγη η διαδικασία των ΣΔΙΤ και είμαστε βέβαιοι ότι σύντομα το δημόσιο θα αποκτήσει ένα σημαντικό εργαλείο για την καταπολέμηση του λαθρεμπορίου. Το μεν δημόσιο θα διατηρήσει την εξουσία του ελέγχου και ο ανάδοχος θα αμείβεται στη βάση της συνεχούς λειτουργίας αυτού του συστήματος.
Τέταρτο παράδειγμα, αλλά ίσως το πρώτο σε σημασία, είναι τα έργα διαχείρισης απορριμμάτων που γίνονται μέσω ΣΔΙΤ. Δεν χρειάζεται να πω πολλά για τη σημασία των εν λόγω έργων, καθώς είναι γνωστά σε όλους τα τεράστια πρόστιμα που έχουν επιβληθεί στη χώρα μας, για τη μη ορθολογική και ενάντια στους ευρωπαϊκούς κανόνες, διαχείριση των απορριμμάτων.
Για τον λόγο αυτό, ξεκινήσαμε 13 έργα ΣΔΙΤ διαχείρισης απορριμμάτων σε όλη την επικράτεια, ύψους 1,5 δις ευρώ που αφορούν το 70% του ελληνικού πληθυσμού. Οι πρώτες περιοχές που έχουμε ανάδοχο είναι η Ήπειρος, η Πελοπόννησος, η Δυτική Μακεδονία, οι Σέρρες και η Ηλεία και σύντομα θα έχουμε και στην Αλεξανδρούπολη.
Και πιο συγκεκριμένα, γιατί τα θετικά νέα αφορούν σε μεγάλο βαθμό τη Μακεδονία, τη Θράκη και την Ήπειρο:
Στο έργο για τη διαχείριση των απορριμμάτων της Δυτικής Μακεδονίας και των Σερρών έχουμε ανάδοχο του έργου, αναμένεται η έκδοση περιβαλλοντικών όρων και άμεσα θα έχουμε την υπογραφή των συμβάσεων. Το δε έργο της Δυτικής Μακεδονίας είναι σε τελική φάση για τη χρηματοδότηση του από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και το χρηματοδοτικό εργαλείο Jessica.
Στο έργο της διαχείρισης απορριμμάτων της Περιφέρειας Ηπείρου το οποίο είναι το έργο με τον ταχύτερο χρόνο δημοπράτησης και γι’ αυτό το λόγο πρέπει να δώσουμε συγχαρητήρια στην Περιφέρεια Ηπείρου, έχουμε πρόσφατα ανάδοχο και το πρώτο εξάμηνο 2015 αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση.
Στα έργα διαχείρισης απορριμμάτων της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και του Δήμου Αλεξανδρούπολης, έχουμε και εκεί θετικά βήματα προόδου. Είμαστε στην τελική φάση του διαγωνισμού, το αργότερο μέχρι τις αρχές του νέου έτους θα έχουμε και τις τελικές δεσμευτικές προσφορές και μέχρι το τέλος του 2015 θα έχει υπογραφεί η σύμβαση. Και εδώ πρέπει να δώσουμε πολλά συγχαρητήρια στον Δήμο Αλεξανδρούπολης που κινείται υπεύθυνα και με πολύ επαγγελματισμό.
Με ξεκάθαρη πολιτική βούληση προχωράμε αποφασιστικά, για να αντιμετωπίσουμε μία χρόνια παθογένεια του ελληνικού κράτους και να δώσουμε λύση σε ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα και να έχουμε έργα με σωστά περιβαλλοντικά πρότυπα.
Από τον Σεπτέμβρη σε πολλούς ΟΤΑ έχουμε νέα διοίκηση.
Θέλουμε να ακούσουμε και να συζητήσουμε τις απόψεις των νέων επικεφαλής των ΟΤΑ για το θέμα της διαχείρισης των απορριμμάτων και είμαστε πρόθυμοι να αναζητήσουμε μαζί τους κάθε τρόπο βελτίωσης του υπάρχοντος συστήματος.
Και σε αυτό το σημείο θα ήθελα να αναφερθώ στο ζήτημα των απορριμμάτων του δήμου Θεσσαλονίκης. Περιμένουμε να ακούσουμε τις θέσεις των αρμόδιων φορέων και θα χαρούμε να υποστηρίξουμε και εμείς με τη σειρά μας τη λύση που θα επιλεγεί από τους αρμόδιους.
Κυρίες και Κύριοι,
Νομίζω ότι είναι ξεκάθαρο σε όλους, πως μέσω της διαδικασίας των ΣΔΙΤ, έχετε στα χέρια σας έναν σημαντικό πολλαπλασιαστή ισχύος και μπορείτε να κάνετε περισσότερα και καλύτερα έργα. Περισσότερα γιατί με τους υπάρχοντες –αναμφισβήτητα περιορισμένους- δημόσιους πόρους κάνετε τα διπλάσια έργα και καλύτερα γιατί τα έργα ΣΔΙΤ περνούν από αυστηρό έλεγχο ποιότητας πριν την παραλαβή τους.
Εξίσου σημαντικό είναι και το γεγονός ότι η αγορά δείχνει έμπρακτα την εμπιστοσύνη της στο θεσμικό πλαίσιο των ΣΔΙΤ, καθώς στους διαγωνισμούς των έργων ΣΔΙΤ, συμμετέχουν πολλές ξένες και ελληνικές εταιρείες, μικρού και μεγάλου μεγέθους και ο ανάδοχος επιλέγεται στη βάση της οικονομικότερης προσφοράς για το ελληνικό δημόσιο.
Συνεπώς, ο ανταγωνισμός λειτουργεί, η αγορά λειτουργεί και όλα συνηγορούν στο ότι τα έργα ΣΔΙΤ αποτελούν τον πλέον διαφανή τρόπο για να εκτελεστούν δημόσια έργα και να επιβαρύνουν όσο το δυνατόν λιγότερο τον προϋπολογισμό.
Κυρίες και κύριοι,
Αποτελεί ισχυρή μου πεποίθηση και γι’ αυτό το λόγο σας καλέσαμε σήμερα εδώ, πως τα έργα ΣΔΙΤ μπορούν να συμβάλλουν τα μέγιστα στο νέο και ουσιαστικό ρόλο που μπορεί και οφείλει να διαδραματίσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η κεντρική Κυβέρνηση πρέπει να αποκεντρώσει πόρους και αρμοδιότητες, οι οποίες πρέπει να ασκούνται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Εσείς γνωρίζετε καλύτερα τα τοπικά προβλήματα αλλά και τις ευκαιρίες που υπάρχουν.
Όπως έχω υποστηρίξει και στο παρελθόν, για τον γνωστό σε όλους μας ΕΝΦΙΑ, ο συγκεκριμένος φόρος πρέπει να πάψει να έχει μόνο εισπρακτικό χαρακτήρα. Αντίθετα θα πρέπει να αποκτήσει ανταποδοτικό χαρακτήρα και γι’ αυτό θα πρέπει να εισπράττεται από την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Έτσι θα μπορέσει η Τοπική Αυτοδιοίκηση να ορίζει το ύψος του φόρου ανάλογα με τις ανάγκες που έχει και ανταποκρίνεται στο σημαντικό κοινωνικό έργο που έχει αναλάβει. Πλέον ο πολίτης θα επιλέγει τι δήμο θα θέλει, ανάλογα με τους φόρους που θα πληρώνει και ποιον επικεφαλής της αυτοδιοίκησης θέλει. Μόνο έτσι ο φόρος των ακινήτων θα αποκτήσει ανταποδοτικό χαρακτήρα.
Κυρίες και Κύριοι,
Για εμάς η Αυτοδιοίκηση, ήταν και είναι, ένας φορέας δημιουργίας και ανάπτυξης. Είναι το μέρος όπου λαμβάνονται οι αποφάσεις που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα των πολιτών. Η περιφερειακή ανάπτυξη, η ισόρροπη ανάπτυξη, η κοινωνική συνοχή και η άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, οφείλουν να είναι βασικοί πυλώνες της πολιτικής μας.
Πιστεύω ότι τα έργα ΣΔΙΤ, μπορούν να αποτελέσουν ουσιαστικό εργαλείο κοινωνικής πολιτικής, ειδικότερα σε μια περίοδο όπου οι δημόσιοι πόροι είναι περιορισμένοι.
Και σε αυτό το σημείο προσβλέπουμε στη συνεργασία μαζί σας και θα ανταποκριθούμε άμεσα, σε όποιο τομέα μας υποδείξετε, ότι χρειάζεται η παρέμβασή μας.
Το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, θα σταθεί δίπλα σας, αρωγός και συμπαραστάτης, προκειμένου να μεταφέρει την τεχνογνωσία και τις καλές πρακτικές που διαθέτει για τα έργα ΣΔΙΤ, στους Δήμους και τις Περιφέρειες.
Πιο συγκεκριμένα: Θα συνδράμουμε τους ΟΤΑ μέσω ειδικών εκπαιδευτικών σεμιναρίων που θα γίνουν για τους υπαλλήλους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης που έχουν επιφορτιστεί με τα έργα ΣΔΙΤ.
Επιπλέον, η Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ μέσω των έμπειρων στελεχών της, θα συνδράμει τους ΟΤΑ σε όλη τη διαδικασία της δημοπράτησης των έργων.
Κυρίες και Κύριοι,
Πριν κλείσω την ομιλία μου και δώσω τον λόγο στον Ειδικό Γραμματέα ΣΔΙΤ κ. Ματζούφα, ο οποίος έχει ουσιαστική συμβολή στη πρόοδο που έχει επιτευχθεί στα έργα ΣΔΙΤ και θα σας δώσει τις τεχνικές λεπτομέρειες για τα έργα, θα ήθελα να πω ότι:
Η επιτυχία των έργων ΣΔΙΤ, βάζει ένα ακόμα λιθαράκι στη συνολική εικόνα, που δείχνει ότι κάτι αλλάζει στην ελληνική οικονομία.
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2014 υπογράφηκαν 3 συμβάσεις, αξίας 130 εκ ευρώ. Και είναι τα πρώτα έργα ΣΔΙΤ που υπογράφηκαν μετά το 2009 και το ξεκίνημα της κρίσης.
Τα τρία αυτά έργα φέρνουν τη χώρα μας 4η στην γενική κατάταξη πανευρωπαϊκά στην υλοποίηση έργων ΣΔΙΤ και 4η με όρους αξίας συμβάσεων ΣΔΙΤ, ως προς το ΑΕΠ.
Και δεν είναι μόνο αυτά. Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2015, αναμένεται να υπογραφούν 9 Συμβάσεις ΣΔΙΤ συνολικής αξίας 650 εκατ. ευρώ.
Για έργα προόδου, που βελτιώνουν την καθημερινότητα του πολίτη.
Η χώρα με αργά και σταθερά βήματα, αθροίζει τις δυνάμεις της και ξαναφτιάχνει το παζλ της ανάπτυξης.
Επανακάμπτει δυναμικά στο χάρτη των επενδύσεων, χρησιμοποιεί νέα εργαλεία, ενώνει δυνάμεις, προχωρά στις απαιτούμενες μεταρρυθμίσεις και συμπράττει με τα δυναμικά στοιχεία της οικονομίας, με σκοπό να παράσχει κοινωνικές υποδομές, θέσεις εργασίας και δημόσια αγαθά στους πολίτες.
Σιγά σιγά επικρατεί ένας νέος, δημιουργικός τρόπος σκέψης και δράσης για την ανάπτυξη και τα έργα ΣΔΙΤ σαφέστατα δίνουν μια θετική ψήφο εμπιστοσύνης στην ελληνική οικονομία.
ΑΜΕΣΑ,ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΑ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ ΩΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ, ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ, ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΛΛΟΓΙΚΟΤΗΤΕΣ ΟΦΕΙΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΙΠΑΡΑΤΕΘΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΕΣ ΣΔΙΤ ΚΑΙ ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΡΟΤΑΣΗΣ ΜΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφή