Με
τα άρθρα 28-29 του ν/σ «Ανοικτή διάθεση και περαιτέρω χρήση εγγράφων,
πληροφοριών και δεδομένων του δημόσιου τομέα» του υπουργείου Διοικητικής
Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, που ψηφίστηκε από την
ολομέλεια της βουλής, καθιερώνεται ο αυτεπάγγελτος έλεγχος όλων των
δικαιολογητικών που χρησιμοποιούνται για την πρόσληψη, μετάθεση ή
μετάταξη των δημοσίων υπαλλήλων.
Σύμφωνα
με τις διατάξεις του ν/σ, ο έλεγχος θα πραγματοποιείται και κατά την
αίτηση παραίτησης για τους μόνιμους και την καταγγελία σύμβασης για τους
Ι.Δ.Α.Χ. λόγω συνταξιοδοτήσεως, με αναδρομική ισχύ.
Άρθρο 28
Έλεγχος γνησιότητας δικαιολογητικών
1. Στο άρθρο 17 του ν. 2190/1994 προστίθεται παράγραφος 20, η οποία έχει ως εξής:
«20. Πριν από την υπογραφή της πράξεως διορισμού ή προσλήψεως του προσωπικού που προσλαμβάνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου διενεργείται υποχρεωτικά αυτεπάγγελτος έλεγχος της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο υποψήφιος και που είναι απαραίτητα για την πρόσληψή του ή επηρεάζουν οπωσδήποτε την κατάταξή του κατά τη διαδικασία πρόσληψης ή τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξή του μετά την πρόσληψη.»
«20. Πριν από την υπογραφή της πράξεως διορισμού ή προσλήψεως του προσωπικού που προσλαμβάνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου διενεργείται υποχρεωτικά αυτεπάγγελτος έλεγχος της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο υποψήφιος και που είναι απαραίτητα για την πρόσληψή του ή επηρεάζουν οπωσδήποτε την κατάταξή του κατά τη διαδικασία πρόσληψης ή τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξή του μετά την πρόσληψη.»
2. Στο άρθρο 18 του ν. 2190/1994 προστίθεται παράγραφος 19, η οποία έχει ως εξής:
«19. Πριν από την υπογραφή της πράξεως διορισμού ή προσλήψεως του προσωπικού που προσλαμβάνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου διενεργείται υποχρεωτικά αυτεπάγγελτος έλεγχος της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο υποψήφιος και που είναι απαραίτητα για την πρόσληψή του ή επηρεάζουν οπωσδήποτε την κατάταξή του κατά τη διαδικασία πρόσληψης ή τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξή του μετά την πρόσληψη.»
«19. Πριν από την υπογραφή της πράξεως διορισμού ή προσλήψεως του προσωπικού που προσλαμβάνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου διενεργείται υποχρεωτικά αυτεπάγγελτος έλεγχος της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο υποψήφιος και που είναι απαραίτητα για την πρόσληψή του ή επηρεάζουν οπωσδήποτε την κατάταξή του κατά τη διαδικασία πρόσληψης ή τη βαθμολογική και μισθολογική κατάταξή του μετά την πρόσληψη.»
3. Στο άρθρο 19 του ν. 2190/1994 προστίθεται παράγραφος 9, η οποία έχει ως εξής:
«9. Πριν από την υπογραφή της πράξεως διορισμού ή προσλήψεως του προσωπικού που προσλαμβάνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου διενεργείται υποχρεωτικά αυτεπάγγελτος έλεγχος της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο υποψήφιος και που είναι απαραίτητα για την πρόσληψή του ή επηρεάζουν οπωσδήποτε την κατάταξή του κατά τη διαδικασία πρόσληψης ή την βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη του μετά την πρόσληψη.» ,
«9. Πριν από την υπογραφή της πράξεως διορισμού ή προσλήψεως του προσωπικού που προσλαμβάνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου διενεργείται υποχρεωτικά αυτεπάγγελτος έλεγχος της γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο υποψήφιος και που είναι απαραίτητα για την πρόσληψή του ή επηρεάζουν οπωσδήποτε την κατάταξή του κατά τη διαδικασία πρόσληψης ή την βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη του μετά την πρόσληψη.» ,
4.
Πριν από την υπογραφή της πράξεως διορισμού η προσλήψεως μονίμου
προσωπικού ή προσωπικού ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου ή με θητεία
που ανανεώνεται ή με σχέση έμμισθης εντολής που διορίζεται ή
προσλαμβάνεται με διαδικασία που προβλέπεται σε διατάξεις πλην αυτών του
ν. 2190/1994 διενεργείται υποχρεωτικά αυτεπάγγελτος έλεγχος της
γνησιότητας των δικαιολογητικών που έχει υποβάλει ο υποψήφιος και που
είναι απαραίτητα για την πρόσληψή του ή επηρεάζουν οπωσδήποτε την
κατάταξή του κατά τη διαδικασία πρόσληψης ή τη βαθμολογική και
μισθολογική κατάταξή του μετά την πρόσληψη. ,
5. Αίτηση
παραίτησης υπαλλήλου που απασχολείται κατά την ημερομηνία που θα τεθεί
σε ισχύ η παρούσα διάταξη με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή
καταγγελία σύμβασης εργασίας από απασχολούμενο με σχέση εργασίας
ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, με θητεία που ανανεώνεται ή
με σχέση έμμισθης εντολής σε φορέα του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου
τομέα, όπως εκάστοτε ισχύει, όπως έχει οριοθετηθεί με το άρθρο 14 του
ν. 2190/1994, όπως έχει τροποποιηθεί και συμπληρωθεί με το άρθρο 1 του
ν. 3812/2009, δεν γίνεται δεκτή πριν ολοκληρωθεί ο αυτεπάγγελτος έλεγχος
γνησιότητας των υποχρεωτικών και λαμβανομένων υπόψη για το διορισμό,
πρόσληψη ή εν γένει υπηρεσιακή κατάσταση δικαιολογητικών. Προς το σκοπό
αυτό, εκδίδεται σχετική βεβαίωση από το αρμόδιο για τη λύση της
εργασιακής σχέσης όργανο διοίκησης.
Στην περίπτωση έκδοσης διαπιστωτικής πράξης λύσης της υπαλληλικής σχέσης ή αποδοχής της καταγγελίας από τον απασχολούμενο, από την 9η Ιουλίου 2013 μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και εφόσον εκ των υστέρων διαπιστωθεί η ύπαρξη μη γνήσιου τίτλου σπουδών, η πράξη διορισμού ή πρόσληψης ανακαλείται από το αρμόδιο για το διορισμό ή πρόσληψη όργανο διοίκησης.
Στην περίπτωση έκδοσης διαπιστωτικής πράξης λύσης της υπαλληλικής σχέσης ή αποδοχής της καταγγελίας από τον απασχολούμενο, από την 9η Ιουλίου 2013 μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου και εφόσον εκ των υστέρων διαπιστωθεί η ύπαρξη μη γνήσιου τίτλου σπουδών, η πράξη διορισμού ή πρόσληψης ανακαλείται από το αρμόδιο για το διορισμό ή πρόσληψη όργανο διοίκησης.
6.
Μετάταξη ή μεταφορά υπαλλήλου που απασχολείται κατά την ημερομηνία που
θα τεθεί σε ισχύ η παρούσα διάταξη με σχέση εργασίας δημοσίου ή
ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, με θητεία που ανανεώνεται ή με σχέση
έμμισθης εντολής σε θέση κλάδου ή ειδικότητας ανώτερης κατηγορίας στον
ίδιο ή διαφορετικό φορέα του Δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα,
όπως έχει οριοθετηθεί με το άρθρο 14 του ν. 2190/1994, όπως έχει
τροποποιηθεί και συμπληρωθεί με το άρθρο 1 του ν. 3812/2009, δεν
ολοκληρώνεται εάν δεν προηγηθεί ο αυτεπάγγελτος έλεγχος εγκυρότητας των
υποχρεωτικών και λαμβανομένων υπόψη για το διορισμό, πρόσληψη ή εν γένει
υπηρεσιακή κατάσταση δικαιολογητικών. Προς το σκοπό αυτό, εκδίδεται
σχετική βεβαίωση από το αρμόδιο για τη μετάταξη ή μεταφορά όργανο
διοίκησης του φορέα προέλευσης πριν την έκδοση της εγκριτικής απόφασης
σύμφωνα με τις διατάξεις της ΠΥΣ 33/2006, όπως ισχύει ή πριν τη
γνωμοδότηση του οικείου υπηρεσιακού συμβουλίου Γ
«Η
διάταξη της παρούσας παραγράφου δεν ισχύει στην περίπτωση μετατάξεων που
γίνονται αυτοδικαίως, χωρίς αίτηση του ενδιαφερόμενου, ενδεικτικώς για
λόγους συμμόρφωσης σε διάταξη του νόμου ή κανονιστικής απόφασης ή
μεταβολής στο φορέα, από τον οποίο προέρχεται ο μετατασσόμενος υπάλληλος
ή η μεταφερόμενη θέση. Στην περίπτωση αυτή ο έλεγχος πραγματοποιείται
αμελλητί και πάντως ολοκληρώνεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας έξι (6)
μηνών από την ημερομηνία της μετάταξης ή μεταφοράς»
7. Οι
φορείς, προς τους οποίους αποστέλλονται αιτήματα ελέγχου της γνησιότητας
των δικαιολογητικών κατά τις διαδικασίες που ορίζονται στην παρούσα,
οφείλουν να πραγματοποιούν τον έλεγχο αμελλητί και η απάντησή τους να
περιέρχεται στο φορέα που έχει υποβάλει το αίτημα το αργότερο εντός
πέντε (5) εργασίμων ημερών από την ημερομηνία υποβολής του.
8. Η
υποχρέωση για τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας όλων των πτυχίων,
πιστοποιητικών και λοιπών στοιχείων του προσωπικού μητρώου αφορά το
σύνολο των υπαλλήλων, ανεξαρτήτως της εργασιακής σχέσης, με την οποία
υπηρετούν, στις δημόσιες υπηρεσίες, ανεξάρτητες αρχές, Ο.Τ.Α. α και β
βαθμού, και τις επιχειρήσεις αυτών, Ν.Π.Δ.Δ., κρατικά Ν.Π.Ι.Δ. και
δημόσιες επιχειρήσεις, όπως ορίζονται στο άρθρο 14 του ν. 2190/1994,
όπως έχει τροποποιηθεί και συμπληρωθεί με το άρθρο 1 του ν. 3812/2009.
Άρθρο 29
Προσθήκη ειδικού πειθαρχικού παραπτώματος
Προσθήκη ειδικού πειθαρχικού παραπτώματος
1.
Στην παράγραφο 1 του άρθρου 107 Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών
Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. {Υπαλληλικός Κώδικας, ν. 3528/2007)
προστίθεται η περίπτωση λδ' ως εξής:
«λδ) η κατάθεση, η χρήση, η συμπερίληψη και η διατήρηση στον ατομικό υπηρεσιακό φάκελο υπαλλήλου πλαστού, νοθευμένου ή παραποιημένου πιστοποιητικού ή τίτλου ή βεβαιώσεως.»
«λδ) η κατάθεση, η χρήση, η συμπερίληψη και η διατήρηση στον ατομικό υπηρεσιακό φάκελο υπαλλήλου πλαστού, νοθευμένου ή παραποιημένου πιστοποιητικού ή τίτλου ή βεβαιώσεως.»
2. Η
περίπτωση ε' της παραγράφου 1 του άρθρου 103 του Κώδικα Κατάστασης
Δημοσίων Πολιτικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (Υπαλληλικός
Κώδικας, ν. 3528/2007) αντικαθίσταται ως εξής:
«ε) ο υπάλληλος ο οποίος έχει παραπεμφθεί στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο για τα παραπτώματα των περιπτώσεων α',γ',δ',ε',θ',ι',ιδ , ιη , κγ , κδ , κζ , κθ' , λγ' και λδ' του άρθρου 107 ή αντίστοιχα παραπτώματα του ίδιου άρθρου, όπως ίσχυε πριν την αντικατάστασή του με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012, ή αντίστοιχα παραπτώματα του προϊσχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα {ν. 2683/1999) με την επιφύλαξη των περιπτώσεων της παραγράφου 1 περίπτωση δ του επόμενου άρθρου.»
«ε) ο υπάλληλος ο οποίος έχει παραπεμφθεί στο αρμόδιο πειθαρχικό συμβούλιο για τα παραπτώματα των περιπτώσεων α',γ',δ',ε',θ',ι',ιδ , ιη , κγ , κδ , κζ , κθ' , λγ' και λδ' του άρθρου 107 ή αντίστοιχα παραπτώματα του ίδιου άρθρου, όπως ίσχυε πριν την αντικατάστασή του με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012, ή αντίστοιχα παραπτώματα του προϊσχύοντος Υπαλληλικού Κώδικα {ν. 2683/1999) με την επιφύλαξη των περιπτώσεων της παραγράφου 1 περίπτωση δ του επόμενου άρθρου.»
3. Οι ανωτέρω τροποποιήσεις ισχύουν και για τις αντίστοιχες διατάξεις του ν. 3584/2007 (ΑΊ43)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου